Klarat sig

Har nyss gått en liten inspektionsrunda i trädgården. Det verkar som om allt har klarat vintern! Alla de vresrosor jag brutalt delade isär med yxa och utan möda slängde ner i dikeskanterna i höstas ser ut att ha en kärna av grönt i grenarna.

Azalean, med rosa blommor, som jag köpte på prov (halva priset i höstas) är full med små små bladknoppar!

Prakthäggmispeln, båda sorterna, har även de massor av små skott som är på väg.

Syrenerna har stora, feta ljust gröna knoppar, lökarna som jag satte i höstas (som har en bedrövlig tillvaro här i min lerjord) tittar upp överallt där jag pillade ner dom.
Ser ut som att jag äntligen hittat ett sätt att få dem att trivas, vet inte hur många gånger jag satt lökar och blivit besviken när ingen vill komma upp.

I år kanske jag kommer att få en skymt av hur trädgården blir om några år när allt växer där det ska. Spännande!


Och mer ska grävas ner bara marken tinar upp. Nu är jag rejält otålig. Smält snö, smält!

Kommentarer
Postat av: Marina

Du är fantastisk med din trädgård!!!Verkligen duktig och född med gröna fingrar du;-)

2009-03-22 @ 18:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0