Ledig dag

-"Upp och hoppa, ligg inte och dra dig!" (Framförd i hallen under morgonen med en icke så len röst, vi är noll musikaliska i detta hem)

Tycker det är mycket roligare när jag sjunger den framåt tio-tiden på helgerna för Julia och Linn än när Lovis sjunger den för mig kl 7.45 på veckans enda sovmorgon.

Fast jag har ju sovit drygt två timmar längre än på en arbetsdag så det får väl ändå godkännas.

Idag har jag säkert femton små sysslor som ska göras. Ingen är betungande men jag har lite panik att jag ska missa någon. Det är idag, endast idag jag har möjlighet att fixa massa små sysslor.

Köpa betfor, doppresent, kaninfoder.
Hitta klädtrasa till mig själv, värd det.
Gå promenad, mocka och städa här hemma.
Frisörbesök.
Umgås med mina barn och äkta man.

Den här dagen kommer gå fort, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0