Vaccinering

På torsdag ska jag vaccinera mig mot "Nya influensan".

Känns bra, hoppas bara att vi hinner med att få andra dosen oxå innan helvetet bryter löst. För det tror jag att det kommer att göra.

Kanske inte att Sverige stannar och tusentals dör - så illa tror jag verkligen inte att det blir. I min verklighet ligger två föräldrar sjuka i hög feber, samtidigt med tre sjuka barn.

Det fungerar inte särskilt bra.

Sen känns det som vi har lugnet före stormen här hemma. Vi har skolat in på dagis, börjat skolan och ännu inte en endaste liten förkylning. Magsjukan kom till dagis, tog två ungar - och stannade av! Det är helt orimligt på en småbarnsavdelning.

Så jag stålsätter mig. Inser att det kan bli mycket VAB framöver. Vilket vi f.ö sällan har och det tackar vi för. Det är inte särskilt roligt för någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0