och så Jonny

Härlig eftermiddag.

Vi gick ut allihop efter maten. Julia skulle ta en ridtur på Maja. Och när jag satt där i solen med Havanna i koppel likt en liten knähund och tittade på kom erbjudandet:

- Ska du inte ta en tur mamma?

Åh jo! Visst tog jag några varv på planen. Var jag ledbruten förut pga ved så lär det inte bli bättre av detta. Men trevligt var det, att i kvällssolen stosa runt på Maja.

Lovis har adopterat en skalbagge några dagar. En som är väldigt vacker, grönmetallick-lack liksom. Han har nog brutit ett ben eller två men nu strax före läggdax la vi honom i en buske, still alive. Uppskattades inte av Liten som döpt den lille rackaren till Jonny.... Han har haft några intensiva dagar, åkt barbie-bil, bott i hink, vilat i fickor och burits i hårt knuten barnanäve så han förtjänar verkligen ett långt och lyckligt liv efter detta.

Nu har Lovis haft ca 10 minuters vredes-utbrott på övervåningen tillsammans med sin pappa (som inte alls är vred utan bara planerar klädseln inför morgondagens tur till dagis). Finns det något att bråka om så gör hon gärna det, hon är värre än mig. Hon tar alla strider.



                                                                   Så här ser Jonny ut, ungefär...

Kommentarer
Postat av: Marina

Våran lilla dotter har adopterat en "Pelle Jöns" hon. Hon hade lagt honom i en plastpåse i går och talade om när vi tyckte att det var grymt att det var det inte för hon skulle minsann ta ut honom så han fick röra på sig emellanåt och eventuellt även ta på honom ett koppel och gå ut och gå med honom

-Men det går nog inte mamma för då tappar han nog huvudet...



Söta är dom, de små....

2010-05-24 @ 21:03:06
Postat av: K

Jonny!! Moha haaa! Jag tycker han skall heta BENNY. :)

2010-05-25 @ 10:48:39
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0