Tjusig?

Har gjort en ytterst liten förändring på min frisyr idag.

Trots tidig timme tog jag plattången och böjde ut håret i nacken imorse. Gjort på en minut. Och vilka reaktioner! Blev faktiskt hejdad av en doktor i trapphuset som undrade vad jag hade gjort - Ursnyggt!, sa hon.

En kompis mötte jag på dagis. Han tittade länge och sa sedan:
- En piffig sjuksköterska ser man inte ofta, vad fin du är i håret!

Försvarade genast hela kåren med att vi orkar knappt öppna ögonen före jobbet, än mindre göra frisyrer men att jag idag gjort ett undantag. Så tackade jag för komplimangen, förstås.

Om jag orkar ska jag göra om det hela imorgon, särskilt som min egen man också tittade på mig med stora ögon och sa att jag var vacker.

Så mycket reaktioner har jag inte fått sedan en blekning gick snett och jag blev orange. Morots-orange. Kändes bättre idag, med uppmärksamheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0