Politik

Tittade lite på de otroligt säkra mätningarna (skämt) om hur partierna står nu, med en vecka kvar till val.

Blev väldigt bekymrad. Insåg att varken Alliansen eller de rödgröna kan få egen majoritet. SD har sju procent. Sju!

Jag bryr mig inte om vad ni röstar på. (Tror inte jag har någon läsare här som sympatiserar med SD, har jag det får jag väl ta en diskussion med denna någon annanstans än här).
Jag vill bara uppmuntra er till att gå och rösta, på i princip vilket parti som helst om ni inte gillar något särskilt, så inte SD kan bli vågmästare. Känns otäckt att ett parti som inte vill ha religonsfrihet kan komma så långt.

Det har vi haft i vårt land väldigt länge - och det är otroligt viktigt.

Ikväll ska jag se valdebatt. Den enda. Ikväll mellan S och M. Den blir nog en smula.....Hetsig? Kan behövas om jag ska hålla mig vaken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0