Att längta och planera

Nu vill jag bara skruva fram veckorna lite. Få lite mer värme.

Har massor av planer under våren, en del som måste göras (fönstermålning), en del som är roligt att göra (måla brädväggar på uthusen), och en del som är vansinnigt skoj - anlägga lite mer i trädgården.

Går och håller tummarna för att jag kan få bort gräset framför logen i år och få dit grus. Få göra en "party-innergård" där, planerar en liten pergola och gjutet bord. Tyvärr lite kostsamt (allt kostar för mycket jämt!) för vi behöver en grävmaskin i några timmar och väldigt mycket grus.... 

Ser väldigt fint ut i fantasin och väldigt underhållsfritt!

Sen vill jag förstås plantera mer buskar i slänten nedanför spaljen Martin gjorde åt mig förra året, planen är att utrota så mycket gräsytor vi bara kan.
Och få en blommande, lättskött trädgård på sikt. 

Om årets önskningar går i lås blir vi av med cirkus 300 kvm gräsmatta - det ni! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0