Tid

Jag vet inte om det är vintertröttheten som fortfarande håller mig i ett järngrepp eller vad det är som händer.
 
Men det fattas tid för mig. Massor med tid. Jag vet inte var den är!
 
Nu står snart våren här och jag begriper inte hur jag ska få ihop allt jag måste, borde och vill. Troligen får tiden gå till måste och borde i första hand och om det blir lite över får det bli sånt jag vill. Fast det kommer bli korta stunder åt gången, det är ett som är säkert.
 
Övrigt:
 
Våren kommer. Underbara vårtecken kommer varje dag.  Igår var dikena häromkring fulla i tussilago! Blev så glad och rusade ur bilen till vårt egna hörn i trädgården där vi har egna - och jomenvisst. De stod där, de där första, tilltufsade.
Imorse blåste det väldigt - då blir det temperaturskift vilket bara kan betyda en sak - värmen blåser hit!
Vi har tranor på gärdet nedanför, roligt men de stör! De har ett läte som inte tilltalar mig. Högljudda är dom också. Lyckligtvis sover de om natten. Tyvärr går solen upp tidigt....
Stora sträck med svanar korsar vårt hus varje dag.
 
Så nu.... Nu snart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0