Lov

Så härligt ändå, att veta att det ligger en hel ledig vecka framför oss här hemma.
Tjejmys igår, åt lite gott tillsammans. Grannfrun kom ner och vi tog lite vin och alla stora flickor färgade fransar och bryn, vi är jättesnygga nu!

I vanlig ordning en fredag kom Den Stora Tröttheten och övermannade oss allihop. Liten orkade inte se färdigt Gladiatorerna och jag somnade direkt efter Farmen-finalen. Hade då haft svid i ögonen sista timmen...

Idag blir det packning. Ska inleda med en tur ner till svärmor för att låna hennes längdskidor.
Kom också på att Lovis stavar är inlåsta på fritids. Hon har haft sina längdskidor där några veckor, de har haft många utedagar med skridsko och skidåkning nästan dagligen. Inte bra att glömma. Men antar att det går att hyra på plats. Borde bli billigare än att bryta sig in på fritids i alla fall!

Och så ska jag gå promenad idag, en riktigt lång och stärkande! Det är det som är det fina med "lov" jmf med vanliga lediga dagar. Jag anser mig som extra ledig, lite som semester. Så jag får göra vad som faller mig in.
Och så kommer Mannen i huset hem idag. Vi har gått om varandra hela veckan så det blir ju roligt att ses lite.

Ja, min dag blir säkert jättebra. Friska är vi och livet känns så där bra som det borde göra jämt.

Och om ni undrar - jag har varit helt nikotinfri tre veckor imorgon!
 
Ha en fin helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0