En svart dag

" - Jag frågade doktorn om jag skulle få se björkarna slå ut och han svarade att jag nog skulle få se löven falla också".
 
Vad var det som gick så fel?
 
Fick ett dödsbud redan i omklädningsrummet imorse. Som en hästspark satt sorgen där i bröstet. Tårarna rann över.
 
Världen har blivit av med ett par pillimariska pepparkaks-ögon. Ett burr av lockar och en själ som aldrig åldrades en dag fattas oss. I förtid och orättvist.
 
I mitt yrke kommer man ut som en fågelunge, på ostadiga ben och med blöta vingar. Vi är lärlingar fast vi inte får vara det.
Men vi hittar en vinge att gömma oss under.
Jag satte mig under hennes och hon visade mig, lärde mig, stöttade mig, skällde på mig och formade mig till den yrkesperson jag är idag. Hon lärde mig flyga.
 
För att hedra dig vill jag gå ut på isen och elda upp en tjär-köbb, svära lite över alla helvetes-maskiner, göra ett hyss.
 
Men jag gör inte det. Jag sitter här i köket och gråter.

Kommentarer
Postat av: Linda

De dröjde innan poletten trillade ner... Mållös.. Fruktansvärt jobbigt.

2013-03-25 @ 17:22:11
URL: http://mylifemymove.blogg.se
Postat av: Jenny

Å nej... Jag tänkte massor på henne igår... Usch vad tungt det känns!

2013-03-25 @ 19:44:37
Postat av: Sandra Kedemark

Skickar en stor tröstekram till dig!

2013-03-26 @ 10:40:24
Postat av: Anna L

Våran goa Karin <3

2013-04-01 @ 10:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0