Ny dag

Nytt köldrekord för månaden? -18 grader imorse. Burr!
 
Veckan flyter förbi, det har hänt mycket här hemma sista veckan så det har varit svårt att sortera tankar och skriva här.
En del vill jag fortfarande inte skriva här, annat har jag fått hålla lite på tills allt var spikat och klart.
 
Martin har fått nytt jobb! Blandade känslor omkring det också, mest är det roligt, självklart. Men nytt jobb innebär också en hel del förändringar av olika slag och vi har haft familjeråd efter familjeråd.
Nu har vi kommit fram till att det här kommer bli jätteroligt. Punkt slut.
 
Så grattis till jobbet älskling, äntligen officiellt på nätet!
 
Övrigt, Lilla Mormor, (min mormor!), ligger på min arbetsplats. Berättade för henne igår att vi inte brukar ta hand om våra egna men hon såg så vansinnigt och uppriktigt ledsen ut när jag sa att jag har en annan grupp, så jag lovade att ha hand om henne ikväll. Det är svårt att neka en dement liten mormor någonting, är ju bara så glad så länge hon minns vem man är öht.
 
Känner jag att jag slirar för mycket med professionaliteten får jag väl i hast byta grupp imorgon. Nu behandlas hon för en åkomma och ligger inte svårt sjuk, så jag tror det ska gå bra. Dessvärre vet man aldrig med damer över nittio med svagt hjärta.
Fast om hon skulle bli dålig på riktigt spelar det nog ingen roll vilken grupp jag jobbar i, då är jag ju inne hos mormor oavsett.
 
Nä, nu för det röjas av lite, sen blir det plasmatappning och så lite kvällsjobb på det då. Livet rullar i sanning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0