Sanningar

Jag är i själen skakad. Nästan förtvivlad. Lyckligtvis kan jag förneka fakta ett litet tag till....

I onsdags var vänner här på lite mys, vi grillade, åt så magen stod i fyra hörn. Efterrätter och snacks. Vin. Hög stämning och glada skratt.
Så kom samtalet in på optiker då mellanbarnet här hemma nu ska fixa lämp till moppekortet. Två herrar har glasögon 24/7, två av vännerna satt med sina läsglas på nästippen.
- Ja, jag har då perfekt syn, eller, jag är ju översynt sedan barn men det är ju inget problem alls, sa jag, stärkt av vin.

- Prova mina!, Det är en ganska låg styrka på dom här läsglasen, säger Putte glatt.

Tog dom på mig och nappade åt mig en tidningsartikel som tidigare gått runt bordet. Vet inte vad jag förväntat mig, troligen ingenting alls. Ingenting alls skulle hända när jag, ännu inte fyrtio fyllda, sätter på mig läsglas från macken.

Men det gjorde det. Oj va stora fina bokstäverna blev! Raka fina kanter hade dom också.

Fast vem behöver såna? Inte jag ialla fall! Spelar väl ingen roll om bokstäverna är små och lite suddiga i kanten, hahahaha!

Fast dom är ju billiga så det går ju att skaffa hur många par som helst för inga pengar alls....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0