Vackert väder

Solen vräker fram på ett fantastiskt vis. Det är redan varmt och jag har ytterdörren på vid gavel så katterna kan gå in och ut som de vill.
Vilket är en fantastisk lösning för oss alla tre, på mornarna vet de aldrig var de vill vara så det är ett ständigt öppnande och stängande av dörrar. In, ut igen, in, tillbaka ut, den leken slipper vi nu.
 
Idag tar vi ett race med veden igen och hoppas vi blir klara. Vi ligger efter i år och det har många orsaker. Den största heter tidsbrist, den näst största riktigt dåligt väder när jag varit ledig samt ett viss mått av förnekelse att vi måste göra den där veden.
 
Men igår drev vi på duktigt och håller kroppen idag så kanske vi hinner färdigt. Nu är iaf jag planerad ända fram till semestern, varenda helg är det något. Börjar dessutom heltid imorgon så tid här hemma är en stor, stor bristvara framöver.
 
Men semestern är nära nu, fem veckor bort bara. Och med tanke på allt som vi ska göra innan dess lär det bara smälla till så är vi där.
 
Ha en fin dag ni alla! Jag är inte så bitter för vi gör ved i strålande sol så jag kan jobba lite med brännan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0