Baka liten kaka

Bakar en fantastiskt god kaka just nu.
En del kan sluta läsa nu, den innehåller
450 g smör
7 dl socker
3 dl grädde
Lite blockchoklad och annat som mjöl och vanilj-socker.

Den är iofs stor, en hel långpanna som man skär upp i jättemånga småbitar. Kakan går utmärkt att frysa. Tyvärr är den jättegod att äta även direkt ur frysen utan att vänta in en tin-tid. Hmmm.....

Ska ta med några bitar till kompisar som vi ska fikaa hos i eftermiddag.  Jag vet att mor i familjen inte bangar för sötsaker.

Eftersom vädret är fint ska jag och Lovis skura köksmattan. Det som inte finns på den har inte ätits här det senaste året, så förstår ni hur den ser ut. Konstigt att den inte luktar. Eller så har jag vant mig vid stanken.

Har hur som helst fullt upp denna lediga dag, men jag gör bara sånt jag själv vill. När jag vill. Det är den stora skillnaden på jobb hemma jmf med mitt vanliga arbete.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag dreglar som en sankt bernardshund!!

Men hur kan du låta bli att skriva ut hela receptet!!

Kram från en godisråtta!

2008-08-25 @ 12:01:25
URL: http://jennyssmycken.blogspot.com
Postat av: Anna

Föreslår att du omdelbums beger dig till avd 14 rum G (tror jag) med plåten. NU!!!!!

Ha´t så trevligt hos K, tänk inte på mig som är inspärrad (ironiskt). kRAM

2008-08-25 @ 13:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0