Besök

Idag kommer det hem arbetskompisar med sina telningar. Ska bli jätteroligt att träffa dom eftersom de är mamma-lediga båda två så vi ses inte dagligen längre.
En av dem kan få barn vilken sekund som helst, och hennes barnmorska har varnat "då kommer den fort".
Spännande, vad jag vet har inga barn förlösts här på gården sedan början av 1900-talet.

Jag hoppas faktiskt att det inte händer idag heller.

Lovis är själaglad över att det kommer hit lite ungar idag. Hon har varit hemma snart hela sommaren och längtar våldsamt efter dagis. Men nästa vecka börjar hon i alla fall.

Martin, min hjälte, ska sätta upp hängrännor på uthuset idag. Hämtat skylift och bjudit hem min svärfar till hjälp.
Trots att jag hängde tvätten inne står regnet som spö i backen just nu. Är det för mycket begärt att man vill ha öppehållsväder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0