Elberoende

Fick ett litet sött kort häromdagen från svindyra Fortum.

Idag mellan 10-13 kommer jag, "kära kund" vara utan el pga service på elnätet. Fyra timmar, vad ska de göra? Har de avstängt under lunchen 12-13??

Bra att jag har en ledig dag då. Hur i hela friden ska jag kunna ge Lovis varm mat idag?? Hur ska jag kunna tvätta, som jag alltid gör mina lediga dagar (och alla andra dagar)??

Kan dom inte serva på natten?

Med deras priser borde de ha råd att betala personalen lite natt OB.

Dessutom blir jag datorlös om vi inte har ström. Visst har datorn ett batteri men internet kräver ström, och vad hade man datorn till före internet? Missprydande möbel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0