Ensam hemma

Mmmmmmmmmmmm...................

I två och en halv timme är jag ensam hemma!! De stora tjejerna är på upprop, (jag FÅR inte följa med dem längre) Lovis röjer på dagis och maken arbetar.

Det första jag gör är givetvis att starta upp datorn. Jag har avskytt den här maskinen förut men den börjar bli en bra vän, sjukt.
Nu är jag tillbaka i den "nya" burken igen. Den hade fått nåt virus, stackarn, som nu är åtgärdat. När vi var på kusten och jag lycklig surfade runt, var brandväggen urkopplad. Killen på supporten trodde nog att Martin var galen som kunde utsätta en datorn för en sådan risk. (Som om den skulle explodera eller så). Han tyckte att vi haft sagolik tur som "bara" fått ett virus som slog ut internet.

Dessbättre hade vi inga stadshemligheter i maskine och vi har lärt oss från tidigare incidenter att spara över bilder och dyl till en extern disk. Dessvärre är hela mitt bibliotek med favoriter borta... Alla inrednings sidor, alla trädgårdssidor, alla blogggenvägar.
Så idag finns det att göra om jag ska återställa allt detta.

Alternativt kan jag städa.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Städning suger, sitt vid datorn. :-D

2008-08-20 @ 12:10:12
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0