Han är hemma...

.... och verkar inte vara sjuk alls faktiskt. Så nu ska jag vara en god och snäll hustru ett helt dygn, det är han värd!
Ska bli så skönt att lämna alla rosenmonster och få rå om varandra en liten stund.

Linn har tyvärr ont i halsen. Det är tur att det är hon, för det är lättare att lämna en stor hemma än en liten.

Lovis är på strålande humör. Hon var själv lycklig i morse för att hon sovit utan blöja. Hon vill det själv varje kväll men om hon inte "kissar kvällen" sätter vi ändå på henne en. Än har inga olyckor hänt. Fantastiskt vad länge blöjpaketen räcker!

Igår kväll var hon så söt.Först satt hon vid källartrappen och sa;
-Jag är snyggaste tjejen i stan!

Vid nattningen berättade jag för henne att sommaren snart är slut.
Hon blev fullständigt överlycklig;
-Oh mamma, då ska jag åka pulka och skidor.
(jag) -Ska du börja åka skidor den här vintern?
- Ja, och du med och pappa och Julia och Linn och farmor och farfar ska också åka skidor med mig!!
(tror att hon minns fjällsemestern i mars)

Sen låg hon en lång stund och sjöng en egenhändigt påhittad sång om sommaren som är slut, vintern, snö och pulka. Så söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0