Karantän

Ja, idag mår jag helt Ok, fast jag är smittsam. Magen är lite öm, kan bero på matbrist. Två bananer, en liter proviva, tre fiskbullar och en liten potatis under gårdagen är inte nog för att underhålla min kroppshydda. Kanske tappade jag nåt kilo igår och det vore iofs inte alls fel...

Lovis ska till dagis idag för första gången på evigheter. Hon är lycklig och går runt och packar sin väska med diverse småprylar. Tur att hon hade sina kräkningar i fredags, om hon inte skulle ha fått gå till dagis idag är jag rädd att hon skulle ha mördat mig, hon har längtat så länge.

Karantän eller inte, jag ska ta de stora tjejerna till någon stor klädkedja och inhandla jeans. Dom har växt den här sommaren också och jag blir lika förvånad inför varje skolstart.
Julia och Linn längtar tillbaka till skolan och har så gjort de senaste två veckorna. Tio veckors ledigt är inte helt lätt att slå ihjäl. På sätt och vis är det skönt att sommaren är slut och rutinerna tar vid igen. Dom har gått som laglösa här hemma, somnat sent, vaknat sent,  gjort vad som fallit dem in. Julia har sovit borta mycket. Dom är så stora...(lite sorgsen)

Kommentarer
Postat av: C

Krya på er allihop!

Här har det också vuxits under sommaren, inköp av nytt till sonen måste också göras.

Idag körde jag upp alla tidigt.. dvs 10.30.. ;)Tur att terminstarten är på torsdag så inte veckan blir så lång för dessa sjusovare.



Kramar

2008-08-19 @ 14:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0