NU är det fint väder

Det spelar ingen roll, för nu är min ledighet slut.

Jag hittade en helt meningslös sysselsättning i tristessen. Jag målade helt enkelt dörren mellan stallet och logen! Den var alla kategorier tråkig, och jag tror att även djur trivs om det är lite "piffat"
                                                                                 
      (Vi har höet bakom dörren)

Julia var imponerad, förstod direkt att det var hon på bilden, hahaha... Nej det är "Molly "från Mulle, en del av er minns henne nog. Hur hon slet med sin ponny, precis som min Julia.
Hoppas att inte bilden skrämmer slag på hästarna nästa gång de ska in. Har en smides prydnad på väggen, den var livsfarlig en hel vecka. Man undrar ju hur det ser ut inne i huvudet på dom ibland........



Martin har varit på hög höjd i två dagar. Han kände sig så trygg i sin lift.
Tills den vägrade släppa ner honom.

Han tutade och tutade.

Till sist fattade jag att han ville något.

Ha en stege.

Han är sjukt höjdrädd, mer än jag är rädd för mörker, så det var faktiskt lite roligt. Först fick jag leta runt rätt länge efter skarvstege, en räckte inte upp. Sen tog det lång tid innan jag fick ihop dom. Sen blev stegen för lång och tung för mig att få upp!! Jag slet och svor men det hjälpte inte.
Fick hämta grannen tillslut, då låg Martin ner i liften!! (Hahahaha)

Tänk om han varit ensam hemma, då hade jag nog garvat ihjäl mig, (för jag är innerst inne en människa med ytterst sjuk och elak humor).

Kommentarer
Postat av: Kerstin

he he, roligt roligt.. :-D

2008-08-15 @ 09:04:10
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0