Ny dag

Nyklippt med nyfärgade ögonbryn känner jag mig som en ny människa. Härligt.

Lovis är på ett utmärkt bra humör (hittills idag), har t.o.m ätit frukost, äter nu en glass på altanen och verkar njuta av livet.

Igår kväll var vi nästan barnlediga, de stora flickorna sov hos kompisar och den lilla la sig tidigt. Så vi år en god middag, kröp upp i soffhörnen och såg en bra film. Det var så lugnt, ingen som sparkades, ingen som skrek åt den andre att vara tyst, ingen som bråkade om godisbitarna i godisskålen..........

Vädret har vänt.
Den sista tiden har vi sovit med fönstret vidöppet, så även inatt. Vaknade vid två-tiden och frös som en hund, fast jag hade duntäcket uppe vid öronen. Plågsamt kallt att gå upp och stänga.
Sen kom en liten tjej och tryckte ut mig ur sängen, hon fick pappas värme (iskall om benen), och jag la mig i Julias säng. Det gick också bra.

En vecka kvar på semestern. Vad fort det gick. Känner mig lite vemodig inför det faktum att det är ett år kvar till nästa sommar. Snart dags för tidiga mornar, gympa-påsar, innebandyträningar, förkylningar och föräldramöten. Julia och Linn har iofs sagt att de börjat längta tillbaka till skolan, men just nu längtar inte jag till jobbet.
Ska göra allt för att njuta av de sista dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0