"...och en slank han ner i diket!!"

Upprops dag och ny busschaufför.
De hamnade i diket uppe i skogen där de skulle hämta en liten flicka. Barnen fick lyftas ur ett efter ett, vettskrämda, (enl min egen drama queen Linn). Fick sedan gå en bit och hämtas av en annan buss, vilket förstås föranledde att de kom försent denna viktiga, första dag.

Jag har verkligen inga fördomar, har många gånger (gör fortfarande) arbetat med folk från andra delar av världen och tycker inte att de är sämre eller bättre än oss svenskar. Nu undrar jag ju (inte helt obefogat) hur vår nye Abdul-Abas (han heter så på riktigt) ska klara av att köra ungarna till vintern..... Om han har problem med grusvägarna i augusti, hur blir det då med ogrusade vägar i januari....? Är han van vid snö över huvud taget?

Samtidigt tycker jag synd om honom. Hela tiden medan han lyfte ur barnen bad han om ursäkt och Linn hörde honom säga " Första dagen på jobbet och jag sabbar det".

Det gick ju bra ändå. Plåtskador kan lagas.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0