Vardag.

Efter gårdagens stora festligheter är vardagen tillbaka. Efter en sovmorgon samt att jag misstänker att jag och Lovis myser ett tag till blir det dagis och arbete.

Har varit ledig i fem dagar, en liten minisemester som innehöll både tågresa, Lisebergsbesök, sociala kontakter och kalas. Inte tokigt alls, men det är svårt att dra igång igen.

Egentligen vill jag gå ner i arbetstid till 75% (har 85%) men det är de där eländiga pengarna som styr. Vet inte riktigt om vi har råd med den lyxen att ha en frisk människa gående hemma 25%.
Men i höst så blir det klart med lönerna efter strejken - blir jag jätterik (otroligt ironisk).
Det konstiga är att jag i år har fått löneökning på flera procent, men då går matpriserna upp 14% (och det märks i en barnfamilj) och bensinen rusar iväg, så jag har ändå mindre kvar.

Trist ekvation.

Jag återgår till morgonkaffet.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Bensinpriset suger verkligen pung, om du ursäktar uttrycket...blä blä. :( Hälsningar En Negativ

2008-08-27 @ 15:03:41
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0