Kvälls-mys

Maskiner är effektiva; just nu sköter tvättmaskinen jultvättningen av Tv-rums mattan. Det betyder att jag kan göra annat, blogga, lukta på julskinks doften och göra ingenting.

Nice.

Imorgon är det slutspurt som gäller. Känns fortfarande rätt lugnt, (jag har kommit ihåg att ta upp rostbiffen på upptining) och om alla hjälps åt imorgon när jag kommer hem ska städning och trillning av köttbullar kunna klaras av i ett nafs.

Dagen har inneburit ett jättefika hos min mormor. Hon är rar men jag undrar hur mycket hon tror att man orkar trycka i sig på ett fikabord?!
Jag klarar inte längre att få i mig 8 sorters kaffebröd, Lovis var den som presterade bäst vid fikabordet. Men hon hade hoppat över middagen innan vi for så hon hade väl gott om plats.....

Nu ska jag natta hästar och krypa upp i soffan med skinkmacka och film. Lägga mig tidigt och be till gudarna att det är julefrid på jobbet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0