Lite bättre

Humöret är något bättre men långt ifrån bra.

Haft vår hovslagare här och han livar upp! Stackarn höll på att bli kvar i all evighet, för precis innan han skulle ge sig av snärjdes han av Linn.

(Kanske bör ringa hans fru och meddela att det var en helt obstinat tio-åring som höll hennes man kvar för två halvskoningar i närmare två timmar, inte jag, så hon inte slår sin man i huvudet med brödkaveln...)

Linn insåg att karln inte bara skor hästar utan även är musiker. Snabbt som ögat plockade hon fram sina hundögon.

Han stämmde Linns gitarr! (Den har legat under hennes säng i flera månader). Sen fick vi alla en liten mysig trubadur-stund där uppe i stallet.

Karl´n är för snäll! (Eller hur jag nu ska se på saken. Linn har nu en spelbar gitarr hela jullovet när jag är väldigt mycket ledig och hemma....)


Nu ska jag ta en kvälls.macka med julskinka på. Och vänta på del två av "Dödsdömd" som började igår. Den var bra på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0