Nu

Nu blev det kväll här i huset.

De stora flickorna ser fortfarande på tv men den lilla bad nyss om att få sova - och inte gjorde det oss något...

Varit otroligt duktig, (måste berömma mig själv för det är aldrig någon annan som gör det) jag har strukit alla lusselinnen, hittat de tre paketen med glitter jag köpte förra veckan och la på ett bra ställe (vilket betyder att de låg på en oväntat plats), preliminärt planerat en huvudrätt på nyårsafton samt lagat middag x 3.

Middag x 3 var Pekås fel.
De hade extrapris på skinkstek och sedan halva priset på det. Köpte därför två stekar.

Nu lagar sig iofs stekar sig själva men det tar lite tid, så därför fick jag veva ihop spagetti med stekt falukorv till middag. Jag blir alltid förvånad över att det är så gott. Med massor av ketchup på.

Nu är middagen imorgon i princip klar, Martin skalade en gryta med potatis och jag gjorde mängder av gräddsås. Så nu ligger den ena steken med sås i frysen till en sådan där dag när ingen motivation till matlagning finns.

Önskar att jag kunde göra sånt här oftare. Långkoks-mat är billigt, går att göra i mängder för att ha i frysen och har man väl fått det på spisen sköter det sig självt.
Men det kräver lite, lite planering. Tydligen är det omöjligt för mig att planera......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0