Otroligt

En natts sömn kan verkligen göra underverk!

Klockan ringde 6.30 men jag avlivade den, vänligt men bestämt och tänkte låta hästarna få en halvtimme till under tak (regnet smattrade mot sovrumsfönstret).

Hur som helst, väckarklockan av biologiskt material kom aldrig.
Istället vaknade jag med ett ryck 7.45.

Grymt dåligt samvete men jag förklarade för damerna i stallet att matte var trött i morse, och jag svär, de såg förstående ut!

Väl inne igen känner jag inte minsta lust att gå och lägga mig. Piggelin! Sitter nu vid vår gran och dricker kaffe. Huset är knäpptyst. Sådana här mornar kan jag nästan betala för.

Förmiddagen blir inhandling av torv till hästarna, samt innebandymatch. Eftermiddagen hoppas vi på besök från Hynboholm. Jag ska tvinga dem att tillverka julgodis. Jag misstänker att jag inte behöver piska så hårt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0