"Söndagsångest"

Nu är det inte många timmar kvar av min fyr-ledighet och fyra arbetsdagar kommer istället.

Känns så där.

Sist jag var på jobbet hade vi två överbeläggningar och övriga huset var lika överbelagt. Vill inte ens ringa och fråga hur det är nu.
På något sätt kan jag gå här hemma och låtsas att "krisen" är över. Att det blir några mysiga, trevliga arbetspass före jul. När vi arbetskamrater kan umgås lite med varandra, kanske få dricka kaffe tillsammans och inte på var sin expedition...
(Hahaha, jag kanske ska ta och börja tro på både kyrka och tomte när jag ändå är igång...)

Nåväl.

Som det ser ut nu kan jag se fram emot jullov med barnen. Min föräldraledighet är inte officiellt beviljad men på schemat är jag ledig hela nyårsveckan ända fram till 8/1. (Kommer säkert ångra detta beslut flera gånger om, idag har de stora till och med slagit varandra, kärleken den kärleken...)

Hoppas på super-vinterväder då, och är det inte det ska badhus och vänner besökas flitigt.


F.ö undrar jag vad skattemyndigheten håller på med. I över en vecka har jag väntat på min skatteåterbäring men inte en krona har de betalat ut. Skämmes ta mig f-n! Nu har jag väl väntat länge nog, eller?!

Är fattig som en kyrkråtta efter alla klappar.


Kommentarer
Postat av: Annika

Ojdå, vilken miss! De visste jag faktiskt inte -de med http: alltså. Man skriver aldrig det när man söker eller så... BRA att du meddelar mej :)



TACK för idag! Kan meddela att Malte sov en timma efter att ni åkt vilket nu innebär att han INTA ALLS är trött. Phu de blir en lång kväll :(

2008-12-15 @ 18:24:41
URL: http://malteser.blogg.se/
Postat av: ulrika olsson

Vi fick vår skatt förra veckan,har du ringt och kollat så att allt står rätt till? Ulrika.

2008-12-16 @ 17:25:30
Postat av: Marina

Du får väldigt gärna hojta om ni ska till badhuset;-) Va tråkigt med "sommarjobbet"....men det kanske kan ändra sig eller...? Jag blev full iskratt när jag läste A:s blogg och du skrev om soppåsen, är det ett släktdrag måntro?!?!Jag har också hört det i båda öronen.

Vi ses på tisdag kväll här!

2008-12-17 @ 21:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0