Städa?

Mina favoritmaskiner snurrar och går, dvs tvättmaskin och diskmaskin. Hur orkade folk (fruar) med innan dessa finurliga prylar blev uppfunna?!
Efter hjulet är nog tvättmaskinen den bästa uppfinning som finns!

Lovis tittar på "Pippi Långstump" och en stilla frid ligger över mitt hem. Om jag inte tittar mig omkring för trots att vi plockade som tokar igår både Martin och jag så ser det redan idag ut som huset som gud glömde.

Jag begriper inte hur det går till!!

Har en önskelista inför jul:

* Att glöggen inte tar slut på en röd dag (katastrofläge)

* Att alla barn blir glada för det jag efter eget huvud hittat på att lägga i paketen, (dvs saker som inte står på önskelistan).

* Att jag på något magiskt sätt får jobb på ambulansen och tjänstledighet beviljad. (Jesus uppstod från de döda, under kan ske)

* Att vår gran är lagom stor och inte för stor (det är jag som alltid tror att jag bor i en herrgård och släpar hem på tok för stora granar)

* Att vi som varit väldigt friska en lång tid inte har sjukdomar med feber på självaste julafton (rent statistiskt borde det tyvärr bli så).

* Pengar från ovan, öronmärkta till hushållsnära tjänster som tvätt och veckostäd samt fönsterputsning x 2/år.


Nej, dags att plocka ut maskinerna, de är tyvärr inte helt självgående.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0