Surt

Här är nu alla sura och griniga på varandra i så många variationer att jag blir förvirrad......

Martin blev sur för att inte jag ville gå promenad i natten. (Han går aldrig promenader, inte ens de vackraste sommarkvällar så att välja en nattsvart december kväll förstod jag inte alls, och vägrade)

Julia blev av oklar anledning sur på Linn, som då blev ohyggligt arg och sa så fula ord att hon blev förvisad till sitt rum redan kl 19.00. (Så går det om man kallar sin syster "f-bannade ungd-vel" bredvid mor i huset)

Lovis var mest sur på allting, koppel till gosedjur som inte fungerade till mat som skulle ätas upp. Hon insåg sitt eget bästa och la sig frivilligt redan 19.15.

Jag är nu sur på Martin för att han blev sur när jag inte ville gå promenad. Han är dock inte sur längre.

Julia däremot är ganska nöjd för hon har soffan för sig själv, utan småsyrror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0