Arbetsdag

 Först på "att göra listan" blir tvätthögen. Här vilar 3 rena omgångar i väntan på garderoben, en omgång ute på strecket samt en hel del i maskinen just nu. Phu!

Dessutom är min käre make på G att åka och hämta en balvagn med hö som ska in på logen! Då fryser man inte kan jag lova!

Under bortavistelsen har jag fått riktigt snygga meloner. De låg och väntade på mig i växthuset när jag kom hem!Tror de ska skördas nu och mogna bredvid huvudplantan, min svärfar har en teori om att det kommer fler då. Värt att testa.

Den busiga lilla ponnyn Havanna är hemma igen. Ridningen igår gick jättebra! Julia var duktig och kom över en del av sin egen nervositet. Inte konstigt att hon är rädd, för sist vi tittade på vid uppfostringen gick hon upp på bakbenen och slog över..........
Lastning i transport är fö en annan grej vi måste jobba med. Stora starka pappan där hon varit höll i för allt vad remmarna höll för, hon blev skogstokig och slog i pannan så bloden sprutade. Så nu är hon tejpad.

Nu MÅSTE jag ta itu med tvätten.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Välkommen hem :-)!!!!!!

2008-07-29 @ 11:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0