Annan bil

Märkligt att åka runt i en bil som jag inte är van vid.

I Volvon finns en termometer och frostvarnings lampa. Saknas i min bil, där får man gå på väglaget. Eftersom termometern visade 3-4 plusgrader blev jag oerhört förvånad när bilen fick lust att gå på tvären i korsningen in mot dagis. (Ett känt däckmärke räddade mig från en riktig karusell-snurr).Termometern är helt enkelt ingenting att lita på!

Sen var jag tvungen att tanka. (Martin sköter alltid det på Volvo:n annars, så det är bara att tuta och köra).
Letade febrilt efter en knapp inne i bilen för att öppna tanklocket. (Har det på min lilla pärla).

Det fanns ingen någonstans.

Övervägde att förnedra mig och ringa Martin. Tog först en rövare och tittade på tanklocket utifrån. Jodå, den var manuell...! (Volvo leder inte utvecklingen..)

Har således klarat ännu en morgon som gräsänka och är oerhört stolt över mig själv. Att allt går så bra beror i ärlighetens namn på mina stora flickor som gör allt för att underlätta för mig. Tänk, de gjorde ju hela "inför fredagsmys" städningen själva igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0