Åtgärder och superduktiga ungar

Ikväll var skolans matsal fylld till bristnings-gränsen av skolbarn, föräldrar, syskon och div släktingar.

En eloge till rektorn som trots allt inledde med att berätta att "Dagens slagskämpe ej kommer att befinna sig i skolan fredag och måndag då nåt stort  möte(minns inte riktigt vilka som skulle mötas) ska hållas. OM han då ska komma tillbaka till skolan kommer en securitas vakt finnas på skolan." (Anar en viss punktbevakning....)
Jag vet även att pojken blivit avstängd från skolskjutsen idag.

Hoppas att de två andra Bröderna Bus håller sig lugna nu och inte ska ta ut någon vendetta......

Julia och Linn ska därför gå till skolan imorgon. En av dem fick en hel del anklagelse i rösten när hon pratade med sin far.... Och lite panik, fast inte av den orsaken jag trodde...!

- Pappa, du sa att jag inte skulle till skolan imorgon, nu har jag hoppat över engelskläxan!!!! (Min åsikt är att hon borde ha gjort den i vilket fall men hon var inte enig med mig där).

Jag tröstade henne med att hon alltsedan hon började med engelska har haft alla rätt vid alla glosförhör och fröken säkert har överseende en enda gång. Vi var så sent hemma att ögonen gick i kors på henne, så sen läxläsning var bara att glömma.

Nu till barnens uppträdanden!

Tio nummer, skiftande låtar och ålder på artisterna. Åh, vad de var duktiga allesammans!

Julia och hennes vän Clara startade som nummer tio med Herrey´s gamla slagdänga. De var iklädda  sina pappors skjortor och slipsar med guldskor på fötterna. De rev ner oceaner av applåder.

Jag var så stolt!

Julia lider nämligen av svår rampfeber och hon var nära att banga när hon såg allt folk. Men hon fixade det och det sanslöst bra!
Mycket humor i deras framträdande. Alla log och sjöng med, perfekt!

Trots att de fick mest applåder vann en annan tjej som också var superduktig. Det skilde bara någon enstaka röst mellan dem. Så Julia var nöjd.

Mindre nöjd är jag med det faktum att kameran låg kvar här hemma.

(Nu går jag och lägger mig, godnatt)

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahaha! :D

2011-12-16 @ 17:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0