Fredag kväll

Fyra arbetspass i ryggen betyder förlamande trötthet just nu. Martin står i grytorna vilket känns helt ok för mig. En arbetskompis sa innan jag gick hem att jag skulle ta mig ett glas rött.

Vet inte om jag vågar, är rädd att det blir en snarkning A´la agonal andning (slå upp ni som undrar vad det är....)

Men fredags myset börjar dra in så sakteliga. Några ljus är tända, godispåsen ligger gömd i köksskåpet. Lovis klättrar som en apa upp via lådorna till köksbänken och upp i skåpen och äter om det inte göms. Busunge!

Hört sägas att flickor är så lugna. Jaha, vad roligt..... Min treåring klättrar i träd (och har gjort så ett tag) galopperar i vardagsrummet, välter möbler, häller ut makaroner på golvet och har börjat slåss. Känns bra att hon inte är en pojk, vad hade hon gjort då??

Nu luktar det gott från köket och vinet är upphällt. Jag är ingen fegis. Jag går och testar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0