Han är hemma,

...han med tålamod....

Jag drog igång idag, (eller drog och drog, jag startade nog snarare väldigt mjukt) med att förbereda inför advent.

En av ljusslingorna lyste förstås inte. La den argt i köket och tog fram nästa, och tack och lov så lyste den!

Nu sitter Martin, lätt irriterad och kontrollerar glödlampa efter glödlampa. När jag kom hem efter skolan (samtal) så beklagade han sig över att han snart kontrollerat varenda lampa, och det lyser inte ändå!!!

-Hmm, (sa jag då), det kan ju vara två lampor som är trasiga...

-Då kan du slänga skiten!,
fick jag till svar.


Förstår inte att han blev så stingslig. Det är ju bara 80 lampor i slingan, hur svårt kan det vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0