Ja, se det snöar....!

Flingor stora som kaffekoppar har stilla svävat ner från ovan. När jag tog fram kameran slutade det snöa, givetvis...


                                                                  


Lite bildbevis på den lilla snön som kom.



F.ö luktar det gudomligt gott i köket. Jag, som kört fast vad gäller ideér tll mat fick en tanke i huvudet när jag var i stallet mockade...

Visst finns det något som heter köttfärsgratäng...? (Har hela frysen full i färs men är trött på pannbiff) Googlade och fick ett par tusen täffar... Stod så vackert om denna rätt, "Som en korsning mellan svensk lasagne och moussaka..."

Håller inte med riktigt, tycker mest att det var potatisgratäng med köttfärs i, men det ser gott ut och luktar ännu godare. Nu väntar vi bara på far i huset så vi kan få smaka.....


Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser ju mumma ut!

2008-11-19 @ 15:01:06
Postat av: Madelene

Verkar jättesmaskigt! Nått annat som är gott är annars tacopaj, blanda i tacokrydda och salsasås i köttfärsen och lägg i ett vanligt pajskal! Jag gör utan äggstanning för jag tycker den blir så blöt då, men annars kan man blanda i lite vad man känner för t ex majs, ananas lr paprika! Så nu har du ett middagstips till med köttfärs!

2008-11-19 @ 16:31:23
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0