Ladda om.

Hmm...
Är lite trött, måste medges. (Syns tydligen på mig då min student idag gissade att jag är 42 år, får se om jag godkänner honom...)
Upp vid 5.15. Ut med hästar och iväg till jobbet. Flöt på ganska bra. Tills jag skulle flexa hem lite glatt vid två tiden. Då kom den berömda ketchup effekten på jobbet, allt på en gång.
Sista timmen var ett inferno och jag var tvungen att ringa tillbaka till min avlösare från bilen vilken nästan aldrig händer....

Nåväl.
Maken har skött sig utmärkt på hemmaplan. Nystädat, maten på bordet och stallet klart för kvällen. Så det finns inget för mig att göra än att ladda batterierna inför grannens 40-års fest med start kl 18.00.

Nu ska häxhår och hatt fram, funderar på att bli en vampig häxa i år, dvs ta min lilla svarta. Den är av ett töjbart material och har varit med sedan min graviditet med Julia, en utmärkt investering, passar mig som handsken oavsett vad vågen visar. (Tänk om det fanns sådana jeans också...)

Får nog lämna datorn nu. Flickorna har börjat måla sina naglar svart och snart ska de svampas vita i ansiktet. Ska väl hinna med att spöka ut mig själv också, eller jag kanske kan gå som jag är omålad, men då är risken att småbarn börjar gråta.....

Håll i varandra i mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0