Måste vara en karl...

Jag har haft riktigt bra driv här hemma, dessutom fått väldigt god hjälp av Julia med gardinstrykning. 

6 fönster är nu klara för advent! (Fyra stycken återstår men det får bli en annan dags huvudvärk...Nu är det minusgrader och becksvart så det är liksom ingen idé att putsa fönster).



Ja

g var så nöjd med mina nya ljusstakar till vardagsrummet. Letat ganska länge efter några som passar till taklampan.

Men jag blir så irriterad.
Köper en vit stake som någon idiot har satt svart sladd på! Hur tänkte han? (För det måste vara en han, har svårt att tro att en kvinna kan göra en sån dundertabbe).

Så på min vita fönsterbänk, bredvid de vita krukorna, ringlar nu en svart sladd. *Missnöjd och sur*

Det ser lika tokigt ut som de svarta stuprören till vita knutar på utsidan huset. (Där har svärfar fått stå till svars, men det fanns visst inga vita för 20 år sdan så honom förlät jag).

För övrigt är årets första julgrupp "monterad". Nu är det bara att vänta på de små vita hyacinterna!





Nu är Lovis redan jättetrött och har vid flera tillfällen bett om att få gå och sova. Jag vill gärna ha henne uppe ett tag till för jag vill verkligen få sovmorgon imorgon! Har ett trumfkort i rockärmen  -- Micropop -- hennes nya passion!

Kommentarer
Postat av: -C-

Men åhhh vad fint Maria!! Nu är det bara snön därute som fattas så är det verkligen advent snart va?

Kram,

Caroline

2008-11-28 @ 21:12:12
URL: http://oredanordning.blogg.se/
Postat av: Annika

Hur fint som helst!!!

Nu vågar inte jag ha hit dej!! ;)

Med så fint hemma hos dej så kommer du tro du hamnat... tja hos mej! Ööö ja, hängde dumed!?

Jätte fint! Jagshoppar lite grejer till du kommer så kan du göra julfint här!

Hade första adventsfikat idag. Mysigt!!!!!

2008-11-28 @ 22:09:51
URL: http://malteser.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för komplimangerna!

A - La du inte märke till att bilderna inte på något vis visar någon övrig del av huset..På flit! Ett lyckat fönster var det jag ville visa..

2008-11-29 @ 09:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0