Nu känns allt bättre

Mycket god middag fick jag, han har lärt sig med åren den gode maken!

Älgbiff, grönpepparsås, blandsvamp och pommesfrites. Rött att dricka. Ljus på bordet så klart. (Lovis matvägrade till hälften, gjorde det oförlåtliga (enl mig) och hade ketchup till pommesfritesen).

Vi åt tills vi nästan svimmade, så gott var det.

Till kaffet en lite avec.

Imorgon är vi bjudna på middag (nej vi ska inte laga maten) och efter jobbet var jag på Änglarum för att hitta en liten värdinnegåva.

Jag ville köpa hela affären!

Så mycket fina saker, på så liten yta, och nästan alla prylar är vita. Förutom bokstödet till kokboken som jag vill ha, det var svart, men det passar ju i köket ändå....

Sen hade hon en krumelur grej att sätta i dörröppningar i vitmålat järn. Ha begäret var så stort att jag fick frossa i butiken (det är nåt fel på mig, jag vet det).
Tjejen som har butiken berättade glatt att de har gått som smör och det var den sista som satt uppe (....my precious...)

http://www.uweb.ucsb.edu/~beltran3587/gollem.html
Det var svårt att inte ta pengarna på kontot som är till barnens julklappar. Fick klämma ur mig att jag inte har råd just nu. Mitt ha begär måste ha lyst i ögonen på mig för hon tröstade mig med att hon kan nog ta hem en till mig senare... Så vänligt, tyvärr är jag inte miljonär efter jul heller......

Sen tittade jag i skyltfönstret på elbutiken. Där stod det elljusstakar som jag måste ha till advent. (Har ingen aning om vad de kostar, jag satt i bilen och höll på att köra upp på trottoaren när jag såg dem).

Har förstått att många kvinnor går igång på skor, stövlar och handväskor. Men det gör inte jag. Skor har jag på mig för att jag måste, stövlar för att det är regn eller att jag har kjol. Väskor är praktiska för att då slipper jag bära allt i händerna, nycklar och plånbok osv.

Men kommer jag in i en inredningsbutik, allt från brädgård till kristallglas så får jag blackout fullständigt. Jag pratar mer med karlarna på brädgården om listbredder och anda detaljer än Martin.

I´m nuts.


Och nu surfar Martin runt på andra datorn, han har äntligen förstått att vår nästa Tv ska vara vit! Han har hittat den nu (lite vägledning fick han under middagen fast det begrep han inte..) Så han hojtar glatt att Samsung har vit platt Tv... I know, I know...jag nämde det nyss.......!!! Så nu ska jag gå ut och vara blond igen, Jasså, har samsung en vit tv - hade ingen aning!!


Kommentarer
Postat av: Annika

JA!! Jag vill GÄRNA ha recept! Men jag fattar inte vad ett hej-meddelande är...

Inte så haj på detta :(



Våra karlar behöver lite "dåld" vägledning. Så himla tjeckt att utnyttja sin blondhet för att få som man vill.



Habegär!? Vi lever visst i samma värld.

2008-11-07 @ 22:10:10
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0