Nu kom vargen

Vet inte om jag ska gråta eller bara bli j-ligt förbannad.

En del av er kanske minns bråken i de stora flickornas skola.

Inget hände efter polisanmälan av en av pojkarna, förutom punktbevakning varje rast i två veckor.

I måndags plockades extra folket bort. Idag small det igen.

En kille åkte på sjukt mycket stryk, jag hoppas han inte får hjärnblödning. Ingen lärare fick tag på pojken Bus (läs; vågade ej gå tillräckligt nära) utan han hann slå en stund innan hans bröder (!?) fick tag på honom.
Våldet är av sådan art att det är femtonårs gräns för att se det på film.

Min Linn är 10 år och såg detta live.

I morgon får inte mina flickor gå till skolan. Martin fick ett utbrott som han; inte oförtjänt, slängde över skolans rektor. Utdrag, (hört i efterhand) " Jag ger fullständigt f-n i er d-la skolplikt, innan det här är uppklarat kommer inte mina barn till skolan!" (Slut citat)

Jag återkommer med mer information. Nu ska vi till skolan på "Småstjärnorna".Julia och en kompis har tränat i en vecka inför det här och har målat sig och klätt ut sig. Så nu är det bara att svänga i humöret och ha roligt!


Kommentarer
Postat av: Marina

Bra reagerat av Martin!!!! Helt rätt, det är troligen något sådant som måste till, fruktansvärt att det ska behöva hända så allvarliga incidenter innan den där rektorn ska reagera!!!!

Hoppas showen gick bra;-)

2008-11-13 @ 18:24:28
Postat av: Malin

Men va fean... det är väl själva den att en lärare inte går in i bråk föär att förhindra skador på den stackars pojken som jag förmodar ev ingen anledning blev misshandlad! Man blir ju sjukt upprörd av att läsa ditt inlägg. VAD är det för rektor! Bra och Tur att du har en man med klös i =). Det är ju barn - hur svårt kan det vara. Man kan ju alltid brotta ned en unge - och finns det bara en lärare?? SJUKT.



Ni gör helt rätt i att hålla barnen hemma! Pojken måste ju tas om hand om...kanske i fosterfamilj eller stödfamilj.....



KRAM

p.s springer häcken av mig på ditt jobb....

2008-11-13 @ 18:58:48
Postat av: Madelene

Synd att jag bor 20 mil bort, annars hade jag kunnat följa med till skolan eftersom jag inte har så mycket annat för mig på dagarna just nu!

2008-11-14 @ 09:21:28
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0