Sovmorgon

Härligt att ha kvälls skift så här mitt i veckan, särskilt som idag, när det sammanföll med de storas sovmorgon. Klockan skulle inte ringa förrän  7.30, en sanslös lyx.

5.45 vaknar frun i huset. Ser på klockan, idiotförklarar sig själv och kniper ihop ögonen, för hon har bestämt sig. Hon ska sova!

Det gick förstås inte. Jag har väl helt förstört min förmåga att sova ut på morgonen efter allt detta arbete! *Svordom*

Nåväl.
Jag har utfodrat hästar och ungar, mockat och tänt i pannan samt rengjort filtret i köksfläkten. Druckit två muggar kaffe samt läst några bloggar. Det gäller att ta vara på tiden om man nu ändå ska vara vaken.

Jag är så effektiv!! (I behov av bekräftelse så jag öser lite över mig själv..)

Troligen avstannar effektiviteten i samma sekund som jag stämplar in. Men jag får betalt ändå. Och hela sjukhuset genomsyras just nu av ineffektivitet så jag är i gott sällskap. Ni som arbetat/arbetar där vet vad jag menar om jag säger - Det står still!

Jag kunde inte bry mig mindre just nu.

Kommentarer
Postat av: K

Vet vad du menar, suck o stön. Här hemma har vi röööövtråkigt. Förlåt fult ord. Varför jobbar du??? IIIIIII.

2008-11-12 @ 15:12:04
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0