Tokig mamma

Gick runt en sväng i Lovis lekrum med tumstocken. Någon gång ska det bli ett badrum där. Har inte så stora krav mer än att jag ska få in dusch, badkar, handfat och taolett i utrymmet.

Detta har jag klurat på i ett år, hur jag ska få in det på dessa kvadratmetrar. Jag har flyttat dörrar, flyttat runt badkar i all oändliget (i huvudet) utan att lyckas få till det då det alltid är ett fönster ivägen. Dessa vill jag ogärna ta bort, det kommer förstöra utsidan av huset och det går jag inte med på.

Idag ramlade poletten ner! Nu vet jag hur vi ska placera de där grejerna om sisådär 10 år.

Lovis gick förbi mig och frågade förstås, (gör en tre-åring något annat än frågar?), vad jag gjorde.

- Jag bygger ett badrum, sa jag lite frånvarande.
- Här inne?
-Mmmm. Så du kan få ett badkar hemma någongång.

*Fniss i trappan*

-Vad du är tokig mamma, du bara skojar och skojar!!! Men snart kommer snön, det blir roligt det!

(Hon tror jag är idiot, på riktigt, stackars barn)

Kommentarer
Postat av: Madelene

Varför slår ni inte ut väggen mellan lilla toan och lekrummet och gör ett stort badrum där då?? Det skulle säkert bli kalasfint!

2008-11-09 @ 21:38:53
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: K

He he. :D Tio år går fort Maria! Och idiot på riktigt...näää. :-D

2008-11-10 @ 08:32:59
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0