Tråkigt, tröttsamt och roligt

Mitt schema för nästa period är som ett "Kinderägg" - tre i ett liksom...

Jag såg fram emot en fyra dagars ledighet som plåster för allt slit - så blev det inte. Det blev tre dagar. Och sen en rak vecka ovanpå det. Rena döden att jobba rak vecka inom vårdyrket, jag lovar och svär!

Det var det tråkiga och jobbiga som låg i ägget.

För ni kan aldrig gissa hur bra det blev sen......

Jag är ledig 23;e, 24;e och 25;e December!!! Hipp hipp hurra! Jag minns inte när det hände av sig själv utan att jag varit mammaledig! Och då har jag verkligen varit föräldraledig, inte bara den veckan.

Jag känner att jag är värd att tillbringa tiden hemma med alla ungar och släktingar och vänner som dyker upp under julhelgen.
Jag ska sända de som är på jobbet en tanke utan att ha dåligt samvete, nästa år jobbar jag med all säkerhet igen (om jag inte övningsskjuter lite med Martins bössa några dagar före jul och träffar foten....).

Nej, inte ha sorg för nästa jul idag, idag är jag bara jätteglad för mitt ägg, och den här lediga julhelgen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0