Treåring

Har en treåring till salu.

Bra toatränad, håller tätt både dag och natt, inne och ute. Har ett bra språk, endast R;et saknas. Har lättskött hår, billig i maten (äter endast en-två ggr veckan) och har inga allergier.

(Undrar om det skulle kunna fungera?)


Just nu lever hon rövare på övervåningen efter fyra nattningar. Innan detta har hon matvägrat både på dagis (mellanmålet) och middag och kvällsmat här hemma.

Hon bråkar om allt. Jag menar det. Från vilka trosor som ska vara på  till vilka stövlar. Om när vi ska gå till bilen, hur vi går till bilen, hur vi ska tilltala varandra här hemma, om hur ofta vi ska äta glass. Ja, listan kan bli hur lång som helst. Om hon får lite mer motstånd än hon räknat med blir hon nära nog psykotisk, läger sig på golvet, skriker och vrålar. (Eller springer runt och slår oss, kul med lite variation)

De där utbrotten kan jag hantera. Hon frigör sig, hittar sig själv och gud vet vad barnpsyk har för orsaker till detta. Men när mina ungar har veckan de testar läggnings-ritualen blir jag nästan tokig. Har alltid varit bortskämd med lättlagda barn (och borde ju kunna ta en veckas strul med jämnmod).
Tyvärr är jag mycket irriterad nu. Gissa vad?

Lovis älskar den reaktionen!


Kommentarer
Postat av: Annika

Fram till jagslutade amma Malte till sömna hade vi superlätta läggningar/kvällar. Nu tar de sin tid men inte pga av en liten 3-årings protester.



Haha...kul att läsa men mindre kul att sitta mitt i smeten kan jag tänka.

Andas in, andas ut...och räkna till 10.

Jag kan INTE ge råd vad gäller tålammod. Har INGET själv!!!! Micke har mååånga gånger sagt att han ska ta föräldraledigt för han inte vågar lämna mej hemma ;)

2008-11-17 @ 23:02:14
Postat av: A

Lovis 1 - mamma Maria 0. Visst är det härligt. Meja har oxå kört det där för ett tag sen, kissade typ 15 ggr, dörren skulle stå öppen exakt 25,4 mm, vi fick inte äta nå´t för då frågade hon vad, vi fick inte prata, för då frågade hon om vad, fick inte se på tv osv listan kan götas lång. Men jag undrar som sagt vad dom lär sig på trotsen? Tålamod är en dygd, har jag hört någon säga. Ibland är det bannemej ren självbevarelsedrift att man inte slänger ut dom. Gillar annonsen, men nej tack - har redan en. Men visst älskar man dom ändå?

2008-11-18 @ 08:33:07
URL: http://mejamums.blogg.se/
Postat av: K

Hihi, lider med dig. Vet hur det är, Arvid har börjat testa för fullt. Han har humör gossen, undrar vart han fått det ifrån? Och nä, har noll tips - jag blir skitförbannad på två röda.

2008-11-18 @ 10:05:42
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0