Utvecklings samtal

Har nyss lagt på luren efter att ha pratat med Linns klassföreståndare.

Rejält sur är jag. Hon är nog den lataste bland lata (fröken alltså). Hon vill ha utvecklings samtalet på ord. skoltid, dvs mellan 8-14. De dagar jag är ledig kunde inte hon. På frågan vilken kväll i november hon satt upp tider för arbetande föräldrar svarar hon mig att hon aldrig har samtal på kvällstid, ever.

Jag sa att mina vänner som är lärare och vänner som har barn oftast har samtalen efter skoltid. Hon vägrade ge mig en tid efter 16.00. (Hon slutar 16.00 mån, tis, övriga dagar 14.00 talade hon om för mig)

Hon lade nu Linn åt sidan, för att invänta mitt nästa schema. Tro mig, nu är jag vrängd till min svartaste sida. Jag ska ha en tid efter 16.00. Sen skickar jag Martin.
Hon hade som alternativ att Linn skulle gå ifrån andra lärares lektioner, och ha utvecklings samtalet. Så gjorde hon med Julia med. Idag sa jag att det är otänkbart för mig att Linn ska missa ordinare, viktig skoltid (för att hon är lat, men det sa jag inte).

Förmodligen kommer hon vinna. Jag kommer säkert att vika mig för Linns skull. Kan tänka mig att hon får surt för detta annars (sån är hon, fröken). Men här kan jag låtsas vara kaxig....

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som en lärare som ä trött på jobbet å borde gå hem. Om inte så för alla andras skull!

2008-11-04 @ 14:12:14
Postat av: Marina

Herre gud!!! Vadå flexibilitet???? Låter som en som jag skulle kunna göra mig ovän med också....!!!!

2008-11-04 @ 21:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0