Arbete föder arbete

Lilla Lovisen har växt lite de senaste två åren. Detta har sista tiden gjort att hon morrat lite i sin bilbarnsstol i min bil. Den har inte fått nackskyddet justerat sedan, tja 2006? Flickan har därför suttit och tryckt upp nackstödet med händerna under bilfärden...

Har länge sagt att;
-Vi tar ur den ikväll hjärtat och fixar det där. Men glömt och glömt och glömt....

Idag sa vi många gånger på väg från dagis;
-Stolen ska in, stolen ska in, stolen ska in.

Sagt och gjort, ur med Lovis, ut med stolen.

Och vad hittade jag där under tro? Jo 1½ års grussamling! Nice, precis vad jag önskade mig!

Så nu är hela bilen dammsugad, dammtorkad och fin, på insidan. Utsidan ser inte så bra ut.

Överdraget till bilstolen är också nytvättat och fint, och som så många gånger förr undrar jag varför i hela friden det ska vara så svårt att städa bilen oftare. Det är ett tacksamt jobb som syns.

Har en arbetskompis som tar av skorna på sina barn varje gång de åker bil. För att höja andrahandsvärdet på bilen och inte få repor i skinnklädseln..... När jag sa att skinn är perfekt med småbarn, bara torka bort milkshake, glass och choklad med en trasa, tittade hon på mig som om jag var galen och sa helt lugnt att hennes barn max får dricka vatten i bilen. Så långt vill jag inte gå kan jag säga.... Fast just ikväll vill jag inte ha någon glass i mitt baksäte i tyg.

Kommentarer
Postat av: Anna

Den arbetskamraten är defentivt inte jag. Igår åkte M bil med stövlar full av hästskit å lera, man kan ju faktiskt städa!

2008-10-15 @ 18:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0