Arbetspass nr 2 har börjat

Nyss hemkommen från det betalda arbetet.

Tvätthögen är enorm, särskilt den rena, som tar mest tid att åtgärda... Vika, vika, vika och sortera ut i garderober och lådor.

Läxorna är inte gjorda....

Dammet har på två dygn börjat hopa sig i köket och hundratals prylar ligger fel.

Katterna höll på att svälta ihjäl (hade säkert inte ätit senaste timmen), två personer har "inte tänkt på" att ge dem något att äta, Figaro och Klaras serenad var öronbedövande när jag klev innanför dörren.

Middag ska lagas och en unge ska hämtas på innebandyn om en timme.

Dessutom är jag gräsänka. Martin ligger på något mysigt hotell, äter mat i restaurangen, fipplar lite med datorn, ser på tv;n och går och lägger sig, avslappnad och ledig. Men jag är inte bitter...

Så, nu har jag hällt mitt elände över er, känns genast bättre och jag ska ta och beta av listan så gott jag kan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0