Borta!

I mitt jobb kan jag inte ha mina ringar av hygieniska skäl. Tar därför av mig dessa kära ting hemma och har tre ställen jag lägger dem på. Tar alltid av mig alla ringar samtidigt och lägger dem på samma plats.

Härom dagen skulle sotaren komma, och dörren var tvungen att stå öppen hela dagen eftersom ingen var hemma. Flyttade därför ringarna från där de låg ganska synligt (tillfället gör tjuven) till spiskåpan, där jag inte brukar ha dem.

Nu när jag är ledig skulle jag sätta på mig ringarna igen men en är borta. Finns ingenstans!

Jag älskar alla mina ringar, det finns underbara minnen till alla fem. Den här ringen är omarbetad av våra gamla förlovningsringar. Martin lämnade in dem i smyg och gjorde en ring jag länge önskat mig (mormors modell med värmlandsblomman på) och gav mig den när jag fött Lovis.

Nu är den borta. Jag har letat överallt. Till och med frågat Martin om han lånat den (för att ha storleken till typ present det har hänt förr) men han nekar med bestämdhet.

Om TJUVEN har tagit den, borde han ha rasslat med de andra också, ganska många gram guld + stenar. Men de låg så fint där jag lagt dem. Förstår ingenting.

Nu deppar jag.

Kommentarer
Postat av: bror

Lider med dig..... MEN den kommer fram. - förr eller senare, hoppas på det 1a

2008-10-17 @ 21:48:55
Postat av: Anna

Skriv till Saida, eller hon kanske inte lever ännu? Hoppas du hittar den!

2008-10-18 @ 07:39:49
Postat av: Charlotte

Grattis på föödelsedagen! :)



Hoppas du hittar ringen, den kanske har ramlat ner under något?



Ha en fin dag!

Kramar C

2008-10-18 @ 07:56:05
URL: http://cherryblomman.blogg.se/
Postat av: Moster och Rolf

Grattis på födelsedagen!

Hoppas att Du får en fin dag och att Ni får trevligt på 80års-kalaset.

Va mysigt att bo i husvagn!

Kram

ps. sätt en nylonstrumpa på dammsugarmunstycket när Du dammsuger så finner Du nog ringen! ds.

2008-10-18 @ 09:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0