Burrrrrr....

Inatt blir det stängt fönster!

Vi har redan -2 grader utanför köksfönstret. Innan gryningen kan det bli hur kallt som helst.

Varmare hade jag och Lovis förut. Martin tände bastun åt mig och jag tog med en bok och satte mig tillrätta. (Börjar märka av åldern, det var svårt att läsa med bara levande ljus). Martin kom ut strax efter och lugnet var påtagligt och njutbart i någon minut eller så.

Sen hörde vi henne, klampade över altangolvet som en hord av vilda elefanter. Lovisen! (Vilken överraskning!!!)

Kommer likt Rocky i sin fina badrock med huvan uppdragen....

-Åh, vad mysigt det är då, jag vill också sitta här, vad varmt det är, vilka fina ljus då, sitter du där du pappa, vart ska jag sitta då.......

-Du kan ta av dig strumpbyxorna , (säger vi lite uppgivet), du behöver inte dom härinne....

Sen börjar själva bastubadandet, det första någonsin för Lovis....
-Oj, nu var det något som bet mig, det var nog en humla, eller kanske en katt, oj, vad varma fötter du har pappa, och mitt hår är jättevarmt, oj, nu ska jag nog gå ut lite jag......

Så ut genom dörren. Väldigt snart tillbaka in i bastun (läs; för snart...)

Då gick Martin in. (Ensam med fienden....)

Sen satt hon en liten stund och beundrade glöden i kaminen, ljusen, tyckte det var lite häftigt med svetten som gjorde henne blöt i pannan. Det tog ca 45 sekunder.

Sen bastade jag. Ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0