Jakt

Fördelen för Martin att bo här är att han kan spontanjaga. En bock kom och gick förbi, Martin och Linn var inte sena ut med bössan....

Spänningen var på topp, där de stod och smög på andra sidan granplanteringen.... Linns ben darrade där hon stod, så nervös var hon. Först kom geten, sedan en killing, sedan en killing till.....

Den stora bocken stod kvar i skogen och ville inte komma fram. Martin började då snegla på kiden. Det går ju att äta dem också....

Då ställde de sig och diade sin mor!

Min mjukis till man sänkte då bössan och gick hem igen. Det ser ut att bli 8;e året i rad utan rådjurssadel med pepparsås, hasselbackspotatis och smörslungad gurka.... Inga rökta rådjurslår med pepparrotsgrädde till julbordet...Men falukorv är ju jättegott det med.

Rådjur
(Inte min bild)

Stora Herr Bock går trygg i vår skog, fast jag önskar att han låg i min frys!!



Kommentarer
Postat av: Madelene

Melker kan nog vara spekulant på en klöv lr 2 om det blir nått i er frys nångång! Lagom till nästa helg vore bra! ;oD

2008-10-10 @ 11:34:30
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: K

De är ju så fina...själv är jag uppfödd stadsbo, så när jag skymtar ett rådjur blir jag fortfarande helt till mig och springer till fönstret. Sedan står jag där och glor och önskar att det även kunde komma en älg. Normalt? Vet ej.

2008-10-10 @ 12:48:54
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!



Mmm rådjurssadel är ju gott...har nu FEM stycken i frysen...hehe....den som spar han har. Ska göra iordning en snart. Mums. Du får komma till mig och äta om din man inte skjuter några. =)



KRAM

2008-10-11 @ 16:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0